Els avis i àvies de l’Hospital Sant Jaume ens visiten

Avui hem rebut una gran visita: els avis i àvies de la Residència Aura i de l’Hospital de Dia de l’Hospital Sant Jaume de Manlleu han vingut la biblioteca a fer el Club de lectura fàcil. Normalment, i des de fa 11 anys, el fem a l’Hospital però avui tothom tenia moltes ganes de veure la biblioteca nova. Hem passejat una mica per tota la Biblioteca i finalment hem iniciat la lectura del llibre El temps de les cireres, de Montserrat Roig, que ha servit per commemorar els 25 anys de la mort de l’autora. Hem comptat també amb la presència de la regidora de Gent Gran, la Sra. Carme Trillas, que ha convidat a tots a continuar fent aquesta activitat.

Més detalls

Comencen les hores del conte en anglès

Aquest mes de gener la Biblioteca inicia una nova activitat infantil: l’hora del conte en anglès. Aquesta activitat serà de periodicitat trimestral i anirà a càrrec de professors de l’acadèmia English is cool de Manlleu, fruit d’una col·laboració amb la Biblioteca.

Les sessions es faran el dissabte al matí i caldrà inscriure’s prèviament perquè les places seran limitades. La primera sessió serà el dia 28 de gener a les 12h.

L’objectiu de la sessió és promoure l’aprenentatge de la llengua anglesa tot fent una activitat lúdica relacionada amb la lectura.

Estrenem màquina d’autopréstec

Am b la inauguració del nou equipament de la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA, estrenem el sistema d’autopréstec que permet gestionar l’obtenció i devolució de documents als mateixos usuaris. Té un funcionament molt senzill. Cal, però, tenir físicament el carnet de Biblioteques XBM o activada l’app Biblioteques XBM (que us podeu descarregar gratuïtament) al mòbil.

p1060537

Celebrem el 10è aniversari del Club de lectura

Celebrem el 10è aniversari del Club de lectura de la Biblioteca Municipal de Manlleu amb una visita a Barcelona que ens farà veure la lectura d’una altra manera.

Us detallem la proposta:

Dia: diumenge, 5 de juny

Hora de sortida: 8:45h, al parc Àngela Roca.

Hora prevista de tornada: les 20:00h

Ruta:

MATÍ, Visita guiada al Museu Nacional d’Art de Catalunya: “La imatge del llibre a les col·leccions dels museus”.

MIGDIA, dinar al Port Olímpic. Hora: 13:15h.

TARDA, Visita guiada a la Biblioteca de l’Ateneu Barcelonès.

Termini d’inscripció: 31 de maig. Places limitades. Demaneu més informació a la Biblioteca.

Mës informació a: Sortida a Barcelona 5-6-16

Més detalls

“Retaule de pols i altres narracions” es presenta aquest dijous

Presentació de “Retaule de pols i altres narracions” del santjoaní Ramon Cotrina

La presentació del llibre serà el dijous 5 de maig a les 20h i anirà a càrrec de Joan Orriols, empresari i escriptor vigatà, que considera Cotrina el seu mentor literari

“Retaule de pols i altres narracions” del santjoaní Ramon Cotrina, editat per Viena Edicions, es presentarà a la Biblioteca Municipal de Manlleu el dijous 5 de maig a les 20h.

En aquest llibre, el traductor i poeta Ramon Cotrina relliga una sèrie de relats de ficció inspirats en pinzellades de fets reals, i que constitueixen una viva memòria de l’època de joventut.

El poeta i prosista, traductor, sociòleg, teòleg i professor de català Ramon Cotrina (Sant Joan de les Abadesses,1932) va guanyar l’any 1977 amb aquest treball el premi de prosa a les IX Festes Populars de Cultura Pompeu Fabra celebrades per Òmnium Cultural de Vic però aquest llibre no es va arribar a publicar. Va quedar inèdit.

Ara, trenta-nou anys després el llibre es publica per Viena editorial amb il·lustracions de Jordi Canelles en la col·lecció de narrativa d’aquesta editorial.

L’autor explica que l’edició ha estat possible pel suport de tres amics seus: l’exrector de la Universitat de  Vic Ricard Torrents, l’escriptor i empresari Joan Orriols i el dibuixant  i dissenyador Jordi Canelles.

Retaule de pols i altres narracions és com un retaule que combina la pintura amb l’escultura o els relleus. Aquesta obra ofereix als lectors un gran ventall d’anècdotes de la infantesa i l’adolescència de l’autor durant els anys trenta i quaranta del segle XX i, alhora, una bona mostra de les llegendes, les rondalles i la iconografia més característiques de la fecunda vall del Ripollès que bressola la seva vila natal: Sant Joan de les Abadesses.

Cotrina va estudiar la carrera eclesiàstica al Seminari de Vic on va formar part del grup “Estudiants de Vic 1951” apadrinat per Carles Riba i impulsat per Joan Triadú. Foren companys de grup Antoni Pous, Josep Junyent, Segimon Serrallonga, Josep Grau, Josep Riubrogent i Josep Esteve. Va ampliar estudis a Roma on es va llicenciar en sociologia. Va ser professor a Alemanya, al Seminari de Vic i va ser director del Col·legi Sant Miquel del Sants de Vic. L’any 1977 va participar  amb Ricard Torrents en la creació de l’embrió del què seria l’actual Universitat de Vic. El 1978 va deixar de ser capellà. Durant set anys va ser director del Laboratori de Sociologia de l’Institut Catòlic d’Estudis Socials de Barcelona (ICESB). Ha traduït textos de Wolfgang Borchert, Bertolt Brecht, Franz Kafka, Michel Quoist i altres autors. En els darrers anys ha estat professor de català, que segons paraules pròpies és la seva “principal dèria”.

Retaule de pols i altres narracions es presenta per primera vegada a la comarca d’Osona.

Imatge nova