El Club de lectura de la Biblioteca Municipal canvia de format

Des de fa més de catorze anys, el Club de lectura de la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA es reunia un cop al mes per comentar una obra literària, triada prèviament. Aleshores es posaven en comú les impressions que havia suggerit la seva lectura i les emocions que havia despertat. Per a la propera temporada, que s’iniciarà aquest setembre, i després de 120 llibres llegits, el Club de lectura canvia de format i es diversificarà en tres.

Per una banda, el Club que pren el nom “De tot una mica”. Serà conduït per Anna Piella i es llegiran preferentment novel·les però també reculls de contes, teatre i poesia. La temàtica de les lectures serà variada, així com la tria d’autors i èpoques. Els textos triats no presenten una dificultat de lectura i conviden a la descoberta d’autors i autores de totes  les literatures. Aquest serà el grup que mantindrà la tradició iniciada el 2006 i comptarà amb l’estil didàctic i planer de la filòloga Anna Piella.

Una de les novetats serà el Club de lectura conduït per integrants de l’Escriba, el portal web cultural nascut a Manlleu on es troben i barregen les passions per la literatura, el cinema, el teatre i les sèries. Aida Montoya, Irene Solanich i David Muñoz. Proposaran un passeig pels gèneres de la narrativa i es començarà, per al darrer trimestre de 2019 amb novel·la policíaca.

L’altra novetat serà el club de lectura “De clàssics”, conduït per Teresa Sanglas. Un passeig pels clàssics moderns i contemporanis de la literatura. Narrativa i teatre d’autors i autores consagrats que cal llegir i revisitar: Pla, Rodoreda, Sagarra, etc. Es llegiran textos coneguts que no presenten una gran dificultat. Una bona oportunitat per ampliar el cànon literari personal d’un/a bon/a amant de la literatura catalana i universal. La filòloga Teresa Sanglas obrirà el camí en aquest mar literari.

Els clubs de lectura es reuneixen amb una periodicitat mensual i són gratuïts. Per participar-hi, només cal inscriure’s a la mateixa Biblioteca.

Més detallsSense Comentaris

El Manlleu publicació ja es pot consultar digitalment al “Trencadís”

La Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA, gràcies al dipòsit digital “Trencadís” de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, segueix ampliant els seus continguts en hemeroteca local accessible per Internet.

La Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA amplia els seus continguts en hemeroteca local accessible per Internet amb la incorporació, consultable des de fa pocs dies, dels exemplars del Manlleu publicació, que van recollir la vida quotidiana manlleuenca entre mitjan 1977 i principi de 1996.

El setmanari Manlleu publicació va ser un fidel reflex de la societat local, dels primers temps dels ajuntament democràtics i de la dotació progressiva de nous serveis i equipaments.

Actualment ja es poden consultar al “Trencadís” les capçaleres digitalitzades el 2004: El Ter (1898-1901), Ideal Manlleuense  (1916), Manlleu (1928-1938) El Ter: quinzenal d’esquerres (1934-1936), Manlleu: boletín de la Delegación Local de Prensa y Propaganda (1940-1956) i Enlace (1953-1954).

Fa justament un any, tres publicacions més s’incorporaven al repositori Comarca (1956-1967), Comarca Sindical de Manlleu (1967-1972) i Manlleu (1972-1977), editades per la Delegació Sindical Comarcal (sindicat vertical) amb seu a Manlleu per a Osona nord.

El repositori, a més, té un cercador intern que permet fer cerques per paraules a tots els exemplars que té digitalitzats i que comprèn gairebé tota la demarcació de Barcelona.

Podeu accedir a les publicacions manlleuenques del “Trencadís” mitjançant el següent enllaç: https://trencadis.diba.cat/Trencadis/search?ct=trencadis&cat=15.11

Més detallsSense Comentaris

Lliurats els premis del 2n concurs de clips de lectura

Ahir es va fer lliurament els premis del 2n concurs de clips de lectura de la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA amb la presència de Marta Alsina,  regidora d’Educació de l’Ajuntament.

Enguany s’han rebut 6 clips a concurs de dos instituts de Manlleu: 5 de  l’Institut del Ter i 1 de La Salle. Els premiats són:

Premi al millor clip de lectura de La Salle: Xantal Parés Sanglas i Meritxell Rierola Carrera de La Salle Manlleu amb 51 vots amb la recomanació de “George”, d’Alex Gino

Accèssit al millor clip de lectura de l’Institut del Ter: Martina Surinyac Farran amb 41 vots, amb la recomanació de “Wolfgang”, de Laia Aguilar

I premi al millor clip de lectura de l’Institut del Ter i de tot Manlleu per a Marta Vallès Rivera, amb 52 vots amb la recomanació de “Diumenge al matí al peu del salze.

Ahir es va fer lliurament els premis del 2n concurs de clips de lectura de @bibliomanlleu amb la presència de Marta Alsina,  regidora d’Educació de l’Ajuntament. Podeu veure els clips de lectura guanyadors de la segona edició del concurs al següent enllaç: https://www.bibliotecamanlleu.cat/activitats/concurs-clips-lectura/

Funcionament del concurs de clips

Aquest concurs va néixer com a activitat complementària al projecte Serpent de llibres, una campanya de foment de lectura entre tots els alumnes de 1r i 2n d’ESO de Manlleu.

Un clip de lectura és un petit vídeo, de menys de 4 minuts, de recomanació d’un llibre. Es pot fer amb diverses tècniques ,i de fet, els clips premiats en aquesta edició tenen, cadascun d’ells, realitzacions diferents.

Es va demanar als alumnes que fessin recomanació d’algun dels llibres presentats al projecte Serpent de llibres. Durant uns dies es va obrir a tothom un període de votació dels clips més ben valorats. En total s’han rebut 132 votacions. I el resultat ha estat molt renyit fins a l’últim moment.

A les bases del concurs s’ha disposat que hi hagi un guanyador per cada Institut i un guanyador global de tot Manlleu. Aquest any com que només hi havia dos centres participants, i tenint en compte l’alta qualitat d’alguns dels clips presentats, la Biblioteca va decidir d’atorgar un accèssit.

Més detalls