Durant tot el mes de març les nenes seran protagonistes de diversos actes

Durant tot el mes de març les nenes seran protagonistes de diversos actes a la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA i al Museu del Ter

De l’1 al 31 de març de 2017 l’exposició “Per ser nena” es podrà visitar a la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA. Aquesta exposició ha estat organitzada per Tàcita Muta, Grup d’Estudis de Dona i Gènere a l’Antiguitat i és una mostra de les investigacions que diversos grups de recerca de la Universitat de Barcelona han dut a terme per renovar perspectives teòriques i conceptuals, amb la voluntat de reconèixer a les nenes l’estatut de protagonistes en l’esdevenir històric, amb veu pròpia. Cristina Yúfera, de Tàcita Muta, i Georgina Rabassó, del Seminari Filosofia i Gènere, són les comissàries d’aquesta exposició.

Al llarg de la història, els infants en general i les nenes en particular s’han caracteritzat per la invisibilitat. Si les dones han estat discriminades, les nenes ho han estat doblement: per ser petites i per viure en un cos femení.   Malauradament, aquesta situació es repeteix avui en dia, en més o menys mesura, arreu del planeta.

L’exposició s’ha fet amb la col·laboració de diverses empreses i institucions: Novatilu, Universitat de Barcelona, Institut Català de les Dones, Generalitat de Catalunya i Unicef.

Més detalls Sense Comentaris

Els avis i àvies de l’Hospital Sant Jaume ens visiten

Avui hem rebut una gran visita: els avis i àvies de la Residència Aura i de l’Hospital de Dia de l’Hospital Sant Jaume de Manlleu han vingut la biblioteca a fer el Club de lectura fàcil. Normalment, i des de fa 11 anys, el fem a l’Hospital però avui tothom tenia moltes ganes de veure la biblioteca nova. Hem passejat una mica per tota la Biblioteca i finalment hem iniciat la lectura del llibre El temps de les cireres, de Montserrat Roig, que ha servit per commemorar els 25 anys de la mort de l’autora. Hem comptat també amb la presència de la regidora de Gent Gran, la Sra. Carme Trillas, que ha convidat a tots a continuar fent aquesta activitat.

Més detalls

Comencen les hores del conte en anglès

Aquest mes de gener la Biblioteca inicia una nova activitat infantil: l’hora del conte en anglès. Aquesta activitat serà de periodicitat trimestral i anirà a càrrec de professors de l’acadèmia English is cool de Manlleu, fruit d’una col·laboració amb la Biblioteca.

Les sessions es faran el dissabte al matí i caldrà inscriure’s prèviament perquè les places seran limitades. La primera sessió serà el dia 28 de gener a les 12h.

L’objectiu de la sessió és promoure l’aprenentatge de la llengua anglesa tot fent una activitat lúdica relacionada amb la lectura.

Estrenem màquina d’autopréstec

Am b la inauguració del nou equipament de la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA, estrenem el sistema d’autopréstec que permet gestionar l’obtenció i devolució de documents als mateixos usuaris. Té un funcionament molt senzill. Cal, però, tenir físicament el carnet de Biblioteques XBM o activada l’app Biblioteques XBM (que us podeu descarregar gratuïtament) al mòbil.

p1060537