Tres capçaleres històriques de la premsa manlleuenca en format digital

Són publicacions periòdiques d’informació local editades entre 1956 i 1977 d’accés des del repositori Trencadís

La Diputació de Barcelona ha digitalitzat tres noves capçaleres que formen part de l’hemeroteca de Manlleu. Es tracta de Comarca, Comarca Sindical de Manlleu i Manlleu que ofereixen la crònica de la vida quotidiana de la ciutat, des de la seva òptica editorial, de gran interès per a investigadors i públic en general.

Les tres publicacions Comarca (1956-1967), Comarca Sindical de Manlleu (1967-1972) i Manlleu (1972-1977) van ser editades per la Delegació Sindical Comarcal (sindicat vertical) amb seu a Manlleu per a Osona nord i, en total, suposen 548 números. Són les tres revistes locals més importants del període franquista.

Es consultar trobar al repositori digital “Trencadís: fons locals digitalitzats de la Xarxa de Biblioteques Municipals” juntament amb sis capçaleres més de Manlleu, digitalitzades el 2004. En total són 9 les capçaleres manlleuenques que s’hi poden consultar. A més de les incorporades darrerament, hi podeu trobar les següents: El Ter (1898-1901), Ideal Manlleuense (1916), Manlleu (1928-1938) El Ter: quinzenal d’esquerres (1934-1936), Manlleu (1940-1956) i Enlace (1953-1954). Permeten un còmode accés a la premsa d’informació general de la població des de finals del segle XIX.

El repositori té un cercador intern que permet fer cerques per paraules a totes els exemplars que té digitalitzats i que comprèn gairebé tota la demarcació de Barcelona.

Ho podeu fer a partir del següent enllaç: http://trencadis.diba.cat/Trencadis/search?ct=trencadis&cat=15.11

Més detalls

Nova data de la xerrada-taller: “Com fer el teu fill lector“, a càrrec de Pep Molist

La xerrada-taller del racó de pares i mares: “Com fer el teu fill lector“, a càrrec de Pep Molist, bibliotecari especialitzat en literatura infantil, juvenil i promoció de la lectura, prevista per a l’11 de novembre que ajornada.

Nova data: Dijous, 23 de novembre de 2017, a les 19h.

Reflexionarem sobre les oportunitats que ofereix la lectura per als infants i per als adults que els acompanyen

Presentarem lectures i estratègies pràctiques que ajudin les famílies a aprofitar el seu potencial

Sentirem la passió per la lectura i regenerar la voluntat de compartir-la i promoure-la

Inscripcions gratuïtes a la Biblioteca fins al 21 de novembre

Més detalls

Taller d’introducció a la narrativa

T’agrada escriure? Taller d’introducció a la narrativa

Aprendrem a :

• Escriure textos específicament literaris, relats, contes.
  • Crear personatges.
  • Fer servir eines per captar l’atenció del lector.
  • Utilitzar les diferents veus narratives.

Vine, i descobriràs la teva part més creativa!

Horari: els dilluns, de 7 a 2/4 de 9

Lloc: aula de formació de la Biblioteca BBVA de Manlleu