Skip to main content
CATÀLEG

Un escriny és un cofret molt especial, aquell que serveix per estotjar-hi joies o coses de preu, aquell cofret que, si en tinguéssim un, segur que n’amagaríem la clau perquè ningú el pogués remenar sense el nostre permís, però del qual en presumiríem davant les nostres amistats. Aquest és el motiu pel qual hem batejat així el nostre blog, un blog del qual tots els manlleuencs en podrem estar orgullosos, perquè el seu contingut és molt valuós. Com, si no, podríem qualificar-lo, si tenim en compte que per a qualsevol poble el més important és la seva gent?

I precisament això és el que trobareu en les pàgines d’aquest blog, la gent de Manlleu que ha escrit i que escriu, i els llibres o estudis que Manlleu ha inspirat. Més de 200 autores i autors. La versió inicial d’aquesta tasca es va publicar en un llibre en paper l’any 1997. A partir d’aquí la Biblioteca va veure la necessitat d’anar-la actualitzant i per aquest motiu es va gestar aquesta versió digital.

Què es pot fer per formar part de l’Escriny?
  • Cal ser un autor o autora de Manlleu (de naixement o d’arrelament), viu o mort.
  • És necessari tenir obra editada en paper o digitalment.
  • S’ha d’enviar un correu electrònic a la Biblioteca informant de la publicació d’algun llibre, estudi, etc.
Què cal enviar?
  • Un currículum resumit de la trajectòria vital, literària o acadèmica.
  • Una fotografia recent.
  • Una llista amb tota la relació d’obres publicades.
Què cal tenir en compte?
  • En el cas dels autors o autores que publiquen sobretot articles a revistes científiques i que tenen molta producció, la Biblioteca farà un resum de la seva bibliografia indicant a quines capçaleres solen publicar.
  • Us agrairem MOLT que ens envieu periòdicament les actualitzacions de la vostra biografia i bibliografia.
  • La Biblioteca es posarà en contacte amb vosaltres per anar mantenint la pàgina al dia: aviseu-nos dels vostres canvis de contacte.
I sobretot, si detecteu errors, aviseu-nos!

    11 juny 2016

    MAS SERRA, Elies (Manlleu, 1945 – )

    Va néixer a Manlleu l’any 1945. Ha fet estudis d’arquitectura a Barcelona i a Pamplona (Navarra) i de Ciències Econòmiques (Master en Polítiques Públiques Europees) a Bilbao, on actualment resideix.

    Ha estat president de la delegació a Biscaia del Col·legi d’Arquitectes, membre de la junta de govern del Col·legi Basco-Navarrès i de la Comissió de Patrimoni històric de Biscaia, conseller de la Bilbao Bizkaia Kutza, director d’urbanisme i transports de l’Ajuntament de Bilbao, president de la Ponència Tècnica del Metro de Bilbao, director del programa cultural Alhóndiga i professor a l’Institut Basc de l’Administració Pública. També ha estat president fundador de la ONG FISC-Tercer Món.

    Com a arquitecte, i entre altres guardons, ha estat premiat en el concurs nacional per a la seu de la Caixa d’Estalvis Biscaïna -edifici del qual és autor-, en el concurs per a la plaça Josu Murueta a Erandio, en el concurs per l’ampliació de l’Estadi de San Mamés de l’Athletic Club de Bilbao i en el Concurs per l’Estadi d’Anoeta a Donostia.

    Ha obtingut diferents premis en altres certàmens d’arquitectura, i la seva obra ha estat exposada i publicada tant al Pais Basc com fora: Sofía (Diploma de la Bienal de 1991), Bruselas, Biarritz, Londres, Glasgow, Melbourne, Vitória-Brasil, Chicago, Pittsburg…

    Ha pronunciat conferències a l’Architectural Asociation de Londres, a l’Universitat de Caledonia (Glasgow), Fundación para la Arquitectura (Bruselas), Centro Internacional para el Diseño Urbano (Florencia), Trienal de Milán.

    És membre supernumerari de la Real Sociedad Vascongada de los Amigos del País i autor de l’ampliació de la seu de la Caixa d’Estalvis de Manlleu i de l’Estadi de San Mamés, entre altres edificis.

    Ha estat director del Gabinet d’Arquitectura de l’ajuntament de la capital de Biscaia, i ha estat secretari de la Comisión Mixta para el Desarrollo Urbanístico de Bilbao.

    Com a poeta, ha obtingut el Premi Rovira Redorta de Manlleu (1985),el Bergantí i Goleta (1985), el Miquel Martí i Pol de Roda de Ter (1986), el Jacint Verdaguer de Calldetenes (1986 i 1989), el Munteis d’Olot (1987) i el Martí Ferran de la revista El Ciervo (1987) i el Premi Mn. Narcís Saguer de Vallgorguina (2008).  Ha estat, també,  finalista del Premi Recull de Blanes (2008).

    Poemes seus han estat escollits per a la publicació 300 poetas cantan a Bilbao, Bilbao 2000 (La Gran Enciclopedia Vasca) i habitualment publica poesia gràfica a la publicació periòdica Veneno (Bilbao).

    Ha participat, a més, en les exposicions : «Poesia visual hoy», Bilbao,2002; «Exposición Internacional de Arte Correo «Marea Negra»», Galiza,2003; «Paisaje interior; collages», Bilbao, 2003; Mostra de Poesia Visual: «Todos…o casi todos», 2004; Exposició «Desacuerdos sobre arte, politica y esfera pública en el Estado español», Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), Barcelona, 2005; «Exposición Internacional de Arte Correo «Proxecto alfabetos»», Galiza, 2005; Exposició «El iconopoema y otras formas intermedia de las neovangardias» Universitat Carles III, Getafe; Exposició «Ver la poesia», Córdoba 2008; «VII Premio de Poesia Experimental» de la Diputació de Badajoz (Seleccionat) 2008″V Encuentro Internacional de Poesia Visual, Venezuela 2009″ i Bilbao 2010.

    Ha publicat diverses articles sobre arquitectura, urbanisme, geografia i territori en revistes de difusió internacional indexades per el Comitè d’Avaluació de publicacions de Thomson Scientific en el Social Science Citacion Index, com ara EURE, de Santiago de Chile; Scripta Nova, de Barcelona i Boletin A.G.E. de Madrid.

    El novembre de 2015 la seva obra es va incloure a la Ruta Literària d’autors contemporanis de Manlleu 
    (Veus de Manlleu)

    LLIBRES PUBLICATS

    POESIA

    (1991) Samos. Sabadell: Ausa. 67 p.

    (2006) Poema Urbano. Aiguafreda: Biblioteca CyH. 60 p.

    (2007) Trilogia Àtica. Castellterçol: La Busca edicions. 105 p.

    (2009) El jardí i les hores. Capellades: Témenos Edicions. 81 p.
    [Premi Mn. Narcís Saguer 2008]

    (2010) Itinerari. Barcelona: La Busca edicions. 98 p.

    (2013) La Ciutat impossible (poemes i il·lustracions d’Elias Mas Serra). Girona: [s/n]. 11 p.

    (2014) Poesía visual en Euskadi / [poemas visuales de: Ainize Txopitea [et al.]] ; [edición y portada: Francisco Aliseda]. Esacena del Campo (Huelva): [Francisco Aliseda]. 1 full pleg.

    ARQUITECTURA

    (1985) Política y planificación territorial. En col·laboració amb altres autors. Bilbao: Real Sociedad Vascongada de los Amigos del País. 318 p.

    (1988) Supuestos prácticos de disciplina urbanística. En col·laboració amb altres autors. Oñati: Instituto Vasco de Administración Pública. 127 p.

    (1990) 50 años de arquitectura en Euskadi. Vitoria: Gobierno Vasco. Servicio Central de Publicaciones. 347 p.

    (1992) Elementos de diseño urbano. Oñati: Instituto Vasco de Administración Pública. 256 p.

    (1995) Bilbao 2000, architecture and urban regeneration. En col·laboració amb altres autors. Bilbao: London Book Art – BBV. 64 p.; Los planos de Bilbao. Bilbao: Arkimas. 99 p.

    (2000) Bilbao. Arquitectura y arquitectos. Bilbao: Laga. 115 p.

    (2000) Ricardo Bastida, un arquitecto de Bilbao. Bilbao: Bbk. 126 p.

    (2001) Arquitectos municipales de Bilbao. Bilbao: Monografía Bidebarrieta. 162 p.

    (2001) Diccionario ilustrado de Bilbao. En col·laboració amb altres autors. Bilbao: Fundación BBK. 144 p.
    Editat en espanyol i euskera.

    (2001) Bilbao. Una encrucijada entre dos siglos. En col·laboració amb altres autors. Bilbao: Fundación Bilbao 700. 342 p.

    (2005) Prefiero el pez: apostillas y reflexiones sobre arquitectura y ciudad. Bilbao: Peleas, D.L.. 199 p.

    (2005) Urbanismo en general y urbanismo aplicado a Bilbao – Estanislao Segurola 1934. En col·laboració amb altres autors. Bilbao: Bilbao Ría 2000. 149 p.

    (2006) Enrique Epalza. Arquitecto pera Bilbao en un cambio de siglo (del XIX al XX). Bilbao: Muelle de Uribitarte Editores SL. 169 p.

    (2008) La Iglesia del Corazón de María = Mariaren Bihotza Eliza = The Church of the Heart of Mary = L’Église du coeur de Maria: nuevo espacio expositivo del museo de reproducciones artísticas de Bilbao. Bilbao: Museo de Reproducciones Artísticas de Bilbao. 183 p.

    (2008) Bilbao y sus barrios : una mirada desde la historia. En col·laboració amb altres autors. Bilbao: Monogradías Bidebarrieta. 224 p.

    ART

    (1994) Francesc d’A. Pujol: l’obra (col.laboració: Introducció a la labor artística). Manlleu: Ajuntament de Manlleu i Caixa Manlleu. 198 p.

    (2009) BOULEVARD. Vidas de un café. En col·laboració amb altres artistes. Bilbao: Muelle de Uribitarte Editores SL. 221 p.