CIRERA BACH , Jordi (Vic, 1960- Manlleu,2009)

Nascut a Vic el 5 de març de 1960.

Llicenciat en Geografia i Història -especialitat Geografia General- a la Universitat de Barcelona. Va realitzar els cursos de Doctorat dins del programa “Geografia Física i canvi ambiental” del departament de Geografia Física i Anàlisi Geogràfica regional a la Universitat de Barcelona, l’any 1997.

La seva tesi doctoral va tractar de l’estudi de la dinàmica dels “bad-lands” i la seva relació amb les variacions climàtiques recents a la Plana de Vic.

Va participar en el grup de debat sobre el patrimoni natural de Manlleu dins el Fòrum Estratègic Manlleu Sostenible, l’any 1998.Fou coordinador a Osona del patrimoni històrico-cultural del Projecte Alba-Ter els anys 1999 i 2000.

Entre altres feines ,va realitzar l’inventari del patrimoni industrial dels municipis riberencs del riu Ter, i un estudi de valoració del Patrimoni natural, cultural i del domini viari públic del terme de Vidrà per encàrrec del Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya, l’any 2001.

Fou soci de la Institució Catalana d’Història Natural filial de l’Institut d’Estudis Catalans, i membre del Grup de Naturalistes d’Osona.

Des del 2005 era monitor i tècnic del Museu Industrail del Ter, des d’on va desenvolupar diferents gestions i treballs referents al patrimoni, cultura, medi ambient i natura en general.

Morí a Manlleu, el 23 d’agost del 2009.

LLIBRES PUBLICATS

(2002) Vidrà: descoberta del patrimoni natural, cultural i viari a través de 15 rutes a peu i amb bicicleta.Vidrà: Ajuntament de Vidrà, 120 pp. 1 plànol.

(2007) Els Turons testimoni de Manlleu: coneixement i difusió d’una part característica adel relleu del nostre paisatge (en col.laboració).[Manlleu: els autors] 180F., map.+ 1 CD.

(2010) Santa Maria de Besora: descoberta del patrimoni de Santa Maria de Besora a través de 16 rutes a peu i amb bicicleta. (en col.laboració) . [Santa Maria de Besora]: Ajuntament de Santa Maria de Besora, 120 pp.