Durant tot el mes de març les nenes seran protagonistes de diversos actes

Durant tot el mes de març les nenes seran protagonistes de diversos actes a la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA i al Museu del Ter

De l’1 al 31 de març de 2017 l’exposició “Per ser nena” es podrà visitar a la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA. Aquesta exposició ha estat organitzada per Tàcita Muta, Grup d’Estudis de Dona i Gènere a l’Antiguitat i és una mostra de les investigacions que diversos grups de recerca de la Universitat de Barcelona han dut a terme per renovar perspectives teòriques i conceptuals, amb la voluntat de reconèixer a les nenes l’estatut de protagonistes en l’esdevenir històric, amb veu pròpia. Cristina Yúfera, de Tàcita Muta, i Georgina Rabassó, del Seminari Filosofia i Gènere, són les comissàries d’aquesta exposició.

Al llarg de la història, els infants en general i les nenes en particular s’han caracteritzat per la invisibilitat. Si les dones han estat discriminades, les nenes ho han estat doblement: per ser petites i per viure en un cos femení.   Malauradament, aquesta situació es repeteix avui en dia, en més o menys mesura, arreu del planeta.

L’exposició s’ha fet amb la col·laboració de diverses empreses i institucions: Novatilu, Universitat de Barcelona, Institut Català de les Dones, Generalitat de Catalunya i Unicef.

• Horari d'hivern (del 15 de setembre al 14 de juny)

• Matins

• Dimarts, divendres i dissabtes de 10 a 13.30 h