
Un escriny és un cofret molt especial, aquell que serveix per estotjar-hi joies o coses de preu, aquell cofret que, si en tinguéssim un, segur que n’amagaríem la clau perquè ningú el pogués remenar sense el nostre permís, però del qual en presumiríem davant les nostres amistats. Aquest és el motiu pel qual hem batejat així el nostre blog, un blog del qual tots els manlleuencs en podrem estar orgullosos, perquè el seu contingut és molt valuós. Com, si no, podríem qualificar-lo, si tenim en compte que per a qualsevol poble el més important és la seva gent?
I precisament això és el que trobareu en les pàgines d’aquest blog, la gent de Manlleu que ha escrit i que escriu, i els llibres o estudis que Manlleu ha inspirat. Més de 200 autores i autors. La versió inicial d’aquesta tasca es va publicar en un llibre en paper l’any 1997. A partir d’aquí la Biblioteca va veure la necessitat d’anar-la actualitzant i per aquest motiu es va gestar aquesta versió digital.
- Cal ser un autor o autora de Manlleu (de naixement o d’arrelament), viu o mort.
- És necessari tenir obra editada en paper o digitalment.
- S’ha d’enviar un correu electrònic a la Biblioteca informant de la publicació d’algun llibre, estudi, etc.
- Un currículum resumit de la trajectòria vital, literària o acadèmica.
- Una fotografia recent.
- Una llista amb tota la relació d’obres publicades.
- En el cas dels autors o autores que publiquen sobretot articles a revistes científiques i que tenen molta producció, la Biblioteca farà un resum de la seva bibliografia indicant a quines capçaleres solen publicar.
- Us agrairem MOLT que ens envieu periòdicament les actualitzacions de la vostra biografia i bibliografia.
- La Biblioteca es posarà en contacte amb vosaltres per anar mantenint la pàgina al dia: aviseu-nos dels vostres canvis de contacte.

Va néixer a Manlleu l’any 1970.
Té Estudis Jurídics, Dret i Ciències Socials, per l’Universitat Oberta de Catalunya.
És doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació i Llicenciada en Filosofia i Lletres per l’Universitat de Barcelona.
Les àrees de recerca en que treballa són :
– Pedagogia contemporània cultural
– Patrimoni educatiu
– Història de l’educació
– Educació estètica
Col.labora habitualment , entre d’altres, amb les publicacions : Temps d’Educació, Revista d’Etnologia de Catalunya, Estudios sobre educación, Revista Catalana de Pedagogia, Educació en valors.
Va guanyar el Premi «Joan Profitós d’assaig pedagògic 1996, amb l’obra El viatge formatiu a Hipèrio.
LLIBRES PUBLICATS
(1995) Conèixer Verdaguer. 3, Educació Primària, cicle superior. (en col.laboració) Vic: Eumo, 18 pp.
(1997) Joan Roura Parella. En el centenari del seu naixement (1897-1983) (En col•laboració). Barcelona : Facultat de Pedagogia, 71 pp.
(1997) La bellesa com a pedagogia. La proposta pedagògica de Hölderlin. Lleida : Pagès, 92 pp.
(1997) A l’entorn de l’educació estètica: cinc reflexions. (edició a cura de). Seminari Iduna. Barcelona: Universitat de Barcelona. Facultat de pedagogía, 87 pp.
(2000) Historia de la educación en valores (2 tomos) ( coordinació) (en col.laboració amb Conrad Vilanou). Bilbao: Desclée de Brouwer, 203 pp.
(2002) Educació i experiència estètica. Vic : Eumo, 2002, 133 pp.
PARTS DE LLIBRE: CAPÍTOLS, SECCIONS, FRAGMENTS…
(1998) «Del Logos Poètic a la Pedagogia del silenci». En: Concursos Sant Jordi de la Facultat de Pedagogia (1994-1997). Barcelona : Universitat de Barcelona. Facultat de Pedagogia, pp. 19-28
(2020) «Educación y propaganda en contextos de silencio». En: Totalitarismos europeos, propaganda y educación. Una historia visual desde los NO-DO. Gijón : Ediciones Trea, pp. 11-20 [amb Núria Padrós]
(2020) Totalitarismos europeos, propaganda y educación. Una historia visual desde los NO-DO. Gijón : Ediciones Trea, 399 pp.