
Un escriny és un cofret molt especial, aquell que serveix per estotjar-hi joies o coses de preu, aquell cofret que, si en tinguéssim un, segur que n’amagaríem la clau perquè ningú el pogués remenar sense el nostre permís, però del qual en presumiríem davant les nostres amistats. Aquest és el motiu pel qual hem batejat així el nostre blog, un blog del qual tots els manlleuencs en podrem estar orgullosos, perquè el seu contingut és molt valuós. Com, si no, podríem qualificar-lo, si tenim en compte que per a qualsevol poble el més important és la seva gent?
I precisament això és el que trobareu en les pàgines d’aquest blog, la gent de Manlleu que ha escrit i que escriu, i els llibres o estudis que Manlleu ha inspirat. Més de 200 autores i autors. La versió inicial d’aquesta tasca es va publicar en un llibre en paper l’any 1997. A partir d’aquí la Biblioteca va veure la necessitat d’anar-la actualitzant i per aquest motiu es va gestar aquesta versió digital.
- Cal ser un autor o autora de Manlleu (de naixement o d’arrelament), viu o mort.
- És necessari tenir obra editada en paper o digitalment.
- S’ha d’enviar un correu electrònic a la Biblioteca informant de la publicació d’algun llibre, estudi, etc.
- Un currículum resumit de la trajectòria vital, literària o acadèmica.
- Una fotografia recent.
- Una llista amb tota la relació d’obres publicades.
- En el cas dels autors o autores que publiquen sobretot articles a revistes científiques i que tenen molta producció, la Biblioteca farà un resum de la seva bibliografia indicant a quines capçaleres solen publicar.
- Us agrairem MOLT que ens envieu periòdicament les actualitzacions de la vostra biografia i bibliografia.
- La Biblioteca es posarà en contacte amb vosaltres per anar mantenint la pàgina al dia: aviseu-nos dels vostres canvis de contacte.
Gabriel Salvans va néixer a Manlleu, i viu des de fa molts anys a Sant Hipòlit.
De professió fotògraf, ha fet de la poesia el seu segon punt d’interès des de fa temps.
«La poesia de Salvans es caracteritza per un estil directe que, sense rebuscades floritures literàries, farceix els versos de jocs de paraules»1.
«La poesia de Salvans parla de la seva experiència personal i de tot allò que veu que el fa reflexionar: «m’agrada començar a parlar d’una cosa i acabar parlant-ne d’una altra, que no sàpigues el final». A banda d’això, no abandona el seu toc característic enjogassat amb el llenguatge amb jocs de paraules i amb virtuositat: «m’agrada jugar amb llenguatge i intento dir les coses d’una altra manera». Malgrat el seu joc poètic, no se’ns n’escapa ni una, ja que és una poesia directa i que s’entén a la perfecció. Podríem dir que la poesia és el seu mitjà per expressar la realitat, en les seves paraules:»escric poesia per entendre-la jo i per què l’entenguin els altres» «2
I per als que creieu que una imatge val més que mil paraules, no us perdeu el seu compte d’Instagram (@gquios). Acostuma a penjar-hi fotografies dels seus dos millors amics i inseparables companys de la vida des de fa més de 30 anys.2
Fonts:
1.- http://www.naciodigital.cat/ Consulta: 15/06/2016
2.- http://lescriba.cat/gabriel-salvans/ Consulta: 15/06/2016
LLIBRES PUBLICATS
(2011) Carallot : seixanta dies de poesia . Sant Hipòlit de Voltregà : Gatedicions, 82 pp.
(2013) Sonets : 100 sonets sol solet. Sant Hipòlit de Voltregà : Gatedicions, 123 pp.
(2014) Octubre : 52 poemes i una cançó enamorada . Sant Hipòlit de Voltregà : Gatedicions, 115 pp.
(2016) Fotografies : un poema per cada dia de l’any . Sant Hipòlit de Voltregà : Gatedicions, 127pp.
(2016) Els arbres del camí. Vic: Impremta Daví, 119 pp.
(2016) Nadales des de Sant Martí Xic: 2004-2018. [Sant Hipòlit de Voltregà: l’autor], 32 pp.
(2017) Eros. [Sant Hipòlit de Voltregà: l’autor], 125 pp. Inclou plaquette a la Tana (set poesies entre quatre parets)
(2025) Poemes en tres temps. Sant Hipòlit de Voltregà : Gatedicions, 64 p.
PARTS DE LLIBRE, CAPÍTOLS, SECCIONS, FRAGMENTS…
(2008) «Xoriguer» En : Vol de poesia : recull de poemes d’autors vinculats a Sant Hipòlit . Sant Hipòlit de Voltregà : Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, pp 54
TASQUES D’EDITOR
(2008) Vol de poesia : recull de poemes d’autors vinculats a Sant Hipòlit . Sant Hipòlit de Voltregà : Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, 64 pp.
