Skip to main content
CATÀLEG

Un escriny és un cofret molt especial, aquell que serveix per estotjar-hi joies o coses de preu, aquell cofret que, si en tinguéssim un, segur que n’amagaríem la clau perquè ningú el pogués remenar sense el nostre permís, però del qual en presumiríem davant les nostres amistats. Aquest és el motiu pel qual hem batejat així el nostre blog, un blog del qual tots els manlleuencs en podrem estar orgullosos, perquè el seu contingut és molt valuós. Com, si no, podríem qualificar-lo, si tenim en compte que per a qualsevol poble el més important és la seva gent?

I precisament això és el que trobareu en les pàgines d’aquest blog, la gent de Manlleu que ha escrit i que escriu, i els llibres o estudis que Manlleu ha inspirat. Més de 200 autores i autors. La versió inicial d’aquesta tasca es va publicar en un llibre en paper l’any 1997. A partir d’aquí la Biblioteca va veure la necessitat d’anar-la actualitzant i per aquest motiu es va gestar aquesta versió digital.

Què es pot fer per formar part de l’Escriny?
  • Cal ser un autor o autora de Manlleu (de naixement o d’arrelament), viu o mort.
  • És necessari tenir obra editada en paper o digitalment.
  • S’ha d’enviar un correu electrònic a la Biblioteca informant de la publicació d’algun llibre, estudi, etc.
Què cal enviar?
  • Un currículum resumit de la trajectòria vital, literària o acadèmica.
  • Una fotografia recent.
  • Una llista amb tota la relació d’obres publicades.
Què cal tenir en compte?
  • En el cas dels autors o autores que publiquen sobretot articles a revistes científiques i que tenen molta producció, la Biblioteca farà un resum de la seva bibliografia indicant a quines capçaleres solen publicar.
  • Us agrairem MOLT que ens envieu periòdicament les actualitzacions de la vostra biografia i bibliografia.
  • La Biblioteca es posarà en contacte amb vosaltres per anar mantenint la pàgina al dia: aviseu-nos dels vostres canvis de contacte.
I sobretot, si detecteu errors, aviseu-nos!

    27 octubre 2014

    POUS FÀBREGAS, M.Rosa (Manlleu, 1952 – )

    Va néixer a Manlleu l’any 1952. Es va llicenciar, l’any 1976, en Filosofia i Lletres(secció Història de l’Art) a la Universitat de Barcelona. Ha cursat estudis sobre pedagogia, art, història i economia, entre altres activitats formatives.

    Ha estat professora al col.legi Casals-Gràcia de Manlleu, a l’Institut de Batxillerat Jaume Callis de Vic, a l’Institut Pere Calders de Bellaterra, a l’Institut Arnau Cadell de Sant Cugat del Vallès, a l’Institut Lluís Companys de Ripollet, i ha treballat al Centre de Recursos Pedagògics d’Osona

    Ha participat en diversos projectes d’investigació i ha organitzat i impartit seminaris de formació. L’any 1983, juntament amb Mercè Puntí, va obtenir el premi de la Comissió Interdepartamental de Recerca i InnovacióTecnològica (CIRIT) pel projecte d’elaboració d’un programa informàtic sobre el patrimoni artistic i cultural de les etapes antiga i medieval d’Osona.

    Va estar professora a l’IES Antoni Pous i Argila de Manlleu.

    Actualment és Catedràtica de Geografia i Història a l’Institut Leonardo da Vinci de Sant Cugat del Vallès

    LLIBRES PUBLICATS


    (1995) El Modernisme. Una visió interdisciplinària (en col.laboració). Barcelona: Graó, 189 pp.

    (1996) Història universal de l’art (en col.laboració). Vic: El 9 Nou, 87 pp.

    PARTS DE LLIBRES


    (1989) “L’obra de Josep Viladomat” .En: Josep Viladomat. Escultures. Manlleu: Museu de Manlleu, pp.25-30

    (1995) “La processó de Setmana Santa a Manlleu”. En: Pinzellades històriques de Manlleu. Manlleu: Parròquia de Santa Maria, pp. 33-36

    CONTRIBUCIONS A CONGRESSOS
    (1992) “La sincronia entre l’ensenyament primari i secundari”. En: Actes de la V Trobada de Seminaris de Geografia i Història d’Ensenyament Secundari. Del Seminari a l’Àrea. Barcelona.Setembre de 1992. Barcelona: Universitat de Barcelona.ICE: Universitat Autònoma de Barcelona.ICE,

    (1993) “Un model de desplegament transversal del Curriculum“(en col.laboració). En: Actes de les II Jornades sobre l’educació en la diversitat i l’escola democràtica. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona. ICE. pp. 82-84

    OBRES EN SUPORT INFORMÀTIC
    (1995) “Atlas integrat de geografia, història i art.” En: CD Rom Sinera. Barcelona: Generalitat de Catalunya.Departament d’Ensenyament.

    (1996) Itinerari històrico-artístic per Osona (en col.laboració) Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 200 pp.
    Web www.xtec.cat/recursos/socials/osona/welcome.html

    (2010) Història de l’Art a Secundària i a Batxillerat.
    Web https://sites.google.com/a/xtec.cat/maria-rosa-pous/