
Un escriny és un cofret molt especial, aquell que serveix per estotjar-hi joies o coses de preu, aquell cofret que, si en tinguéssim un, segur que n’amagaríem la clau perquè ningú el pogués remenar sense el nostre permís, però del qual en presumiríem davant les nostres amistats. Aquest és el motiu pel qual hem batejat així el nostre blog, un blog del qual tots els manlleuencs en podrem estar orgullosos, perquè el seu contingut és molt valuós. Com, si no, podríem qualificar-lo, si tenim en compte que per a qualsevol poble el més important és la seva gent?
I precisament això és el que trobareu en les pàgines d’aquest blog, la gent de Manlleu que ha escrit i que escriu, i els llibres o estudis que Manlleu ha inspirat. Més de 200 autores i autors. La versió inicial d’aquesta tasca es va publicar en un llibre en paper l’any 1997. A partir d’aquí la Biblioteca va veure la necessitat d’anar-la actualitzant i per aquest motiu es va gestar aquesta versió digital.
- Cal ser un autor o autora de Manlleu (de naixement o d’arrelament), viu o mort.
- És necessari tenir obra editada en paper o digitalment.
- S’ha d’enviar un correu electrònic a la Biblioteca informant de la publicació d’algun llibre, estudi, etc.
- Un currículum resumit de la trajectòria vital, literària o acadèmica.
- Una fotografia recent.
- Una llista amb tota la relació d’obres publicades.
- En el cas dels autors o autores que publiquen sobretot articles a revistes científiques i que tenen molta producció, la Biblioteca farà un resum de la seva bibliografia indicant a quines capçaleres solen publicar.
- Us agrairem MOLT que ens envieu periòdicament les actualitzacions de la vostra biografia i bibliografia.
- La Biblioteca es posarà en contacte amb vosaltres per anar mantenint la pàgina al dia: aviseu-nos dels vostres canvis de contacte.
Va néixer a Orís (Osona) l’any 1925.
L’any 1932 es va traslladar a Manlleu, on va treballar de forner. Va deixar aquest ofici pel món de l’electrotècnia. L’any 1975 va anar a viure a Granollers.
Ha fet de cronista de la Societat de Pescadors de Granollers i ha estat promotor i director del butlletí d’aquesta societat.
Ha estat primer premi de recerca històrica en les IX i X edicions dels premis Mossèn Narcís Saguer de Vallgorguina. L’any 1996, va obtenir la Distinció d’Honor en el I Premi de Poesia Homenatge a Joan Alavedra.
És soci acadèmic de la Pontifícia i Reial Acadèmia Bibliogràfico-Mariana de Lleida, en la qual va obtenir guardons dels Jocs Florals durant cinc anys consecutius.
Després de jubilar-se es va diplomar a l’Institut de Teologia de Barcelona.
LLIBRES PUBLICATS
(1994) De les Agudes al Monclús. Vallgorguina: Associació Cultural Vallgorguina. 52 p.
(1995) L’aixada i la creu. Vallgorguina: Associació Cultural Vallgorguina. 43 p.
(1998) L’avi peixos, en Quimet i la meva néta. Granollers: l»autor. 82 p.
(1999) La tossuda fe d’un poble naixement, vida i mort de les diverses esglésies construïdes sobre el cèntric turó de Sant Esteve de Granollers. Granollers: l’autor, DL. 206 p.
(2001) Sant Esteve de Granollers de la Plana. Vallgorguina: Associació Cultural: Vallgorguina. 41 p.
