FAJA SUBIAS, Ramon (Vic 1948 – )

21 octubre 2014

Va nèixer a Vic, el 25 de maig del 1948.

Va estudiar a l’Escola La Salle, de Manlleu, Batxillerat i Comerç.  És Delineant projectista industrial.
A les vacances passades a la Costa Brava, en la seva joventut,  va conèixer gent de diferents països europeus, en diferents àmbits ( culturals, esportius, música de rock) que li varen obrir el camí per conèixer Anglaterra, Escòcia, Holanda, Alemanya, Dinamarca i Suècia.
L’any 1977 va fer el seu primer viatge a Tailàndia. Posteriorment també va viatjar a Xina, Indonèsia, Sri Lanka, India, Filipines, Birmània i Cambodja.
D’aquests països va conèixer i admirar el seu art, que el va fer exportar obres selectes, tant antigues com contemporànies, i organitzar exposicions a diferents sales, a diferents llocs de Catalunya ( Cadaqués, Vilafranca del Penedès, Camprodon, Igualada, Sitges…)
L’any 2004, per celebrar el 25è Aniversari de la seva primera exposició, va publicar “Orient és així”.
En un altre aspecte, l’esportiu, l’any 1971 va estar, juntament amb d’altres persones, fundador del Campionat Comarcal de Futbol Aficionat d’Osona Ripollès i Lluçanès. Va ser-ne el seu primer president i va fer-ne la tasca fins a la temporada 1987-88.
La Junta promotora va aconseguir diferents premis, tant populars com oficials:
-Trofeu especial Ajuntament de Manlleu (temporada 1981-82)
-Trofeu Patronat Municipal d’Esports de Manlleu (temporada 1983-84)
-Placa de la Direcció General de l’Esport ( Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya), temporada 1984-85 ( entregada pel Delegat Territorial d’Esports de la Generalitat de Catalunya, Sr. Josep M. Asensio.
A nivell personal, fou Osonenc de l’Any, dins de la secció d’esports, el febrer de 1988. El premi era atorgat pel consell del setmanari Ausona.
LLIBRES PUBLICATS

(1993) Documents del Molí Miarons.Manlleu : l’autor,129 p.

(2004) Orient és així : Birmània, Índia, Indonèsia, Tailàndia, Xina    [S.l. : s.n], DL 2004 (Manlleu : Gràfiques Manlleu), 120 p.

(2012) Campionat comarcal de futbol aficionat d’Osona, Ripollès i Lluçanès . Manlleu: [s.n.], 748 p.