DOMÈNECH SUBIRANAS, Jordi (Manlleu, 1967 – )

17 octubre 2014

Va néixer a Manlleu l’any 1967.
Va estudiar piano a l’Escola de Música de Vic, a l’Estudi Àngel Soler i al Conservatori Superior de de Música de Barcelona, i cant a la Royal Academy of Music i a la Guildhall School of Musid and Drama.

Ha actuat amb els principals cors i orquestres de Catalunya a més de l’Orquestra Barroca de Sevilla, les Orquestres Simfòniques de Córdoba, d’Euskadi i de Sevilla, i amb els grups Europa Galante, La Colombina, Early Opera Company, London Baroque i Emma Kirkby i Al Ayre Español, als principals festivals europeus (Glyndebourne, Montreux, Granada, Innsbruck, Utrecht i Amsterdam entre d’altres) i sales com la Konzerthaus de Viena, el Gran Teatre de Burdeus, el Teatro Arriaga, La Maestranza, el Palau de la Música Catalana i l’Auditorio Nacional. Darrerament ha inaugurat el Festival Internacional de Torroella de Montgrí.

Ha participat en l’estrena d’obres contemporànies com ara la Passione Secondo Matteo d’Adriano Guarnieri amb el Cor i Orquestra del Teatro alla Scala de Milà, L’adéu de Lucrècia Borgia de Carles Santos per la inauguració del Teatre Lliure de Barcelona i Tat’jana de Azio Corgui pel Teatro alla Scala de Milà.

El novembre de 1999 va debutar amb un paper operístic a Catalunya amb Orfeo ed Euridice de Gluck per Òpera de Sabadell i, al 2001, al Gran Teatre del Liceu amb el paper de Tolomeo de Giulio Cesare de Handel. Ha cantat, a més, Dido i Enees de Purcell, La Catena d’Adone de Mazzocchi, Agrippina de Handel i Orfeo de Monteverdi, entre altres.

Ha rebut premis de piano, composició i cant (Premi al millor contratenor del Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas 1997) i de composició de la Generalitat de Catalunya, i al Concurs de Cançó Infantil de Reus.

PARTITURES MUSICALS PUBLICADES
(1998) L’estel de Natzaret; caramelles i peces curtes: edició pràctica de l’obra de Josep Aulet i Fiol. Manlleu: Fundació Rovira-Redorta, 3 v.

(1998) Llum de Nadal Sis nadales populars catalanes per a cor a cor i piano [Música impresa] ( en col•laboració). Barcelona : DINSIC: Publicacions Musicals, 31 pp.

(2000) Sonatina de Nadal. Barcelona : DINSIC: Publicacions Musicals, 9 pp.

(2001) Els tres reis. Cor a tres veus[Música impresa]. Barcelona : DINSIC: Publicacions Musicals, 20 pp

(2001) Tres cançons de Nadal. Petita suit per a piano a quatre mans. Barcelona : Dinsic,11 pp.

(2001) Tres cançons d’esquirols [Música impresa] : per a cor mixt i tres instruments o cor mixt i piano ,1 partitura (24 pp.)

(2001) Un infant com una estrella[Música impresa]. Barcelona : DINSIC: Publicacions Musicals, 50 pp.

(2003) Da Camera 25: La Diminuta flauta màgica 1 [Música impresa] : acte primer, arranjaments sobre melodies de l’òpera de W.A. Mozart : per a violí, violoncel, flauta i piano a quatre mans . 1 partitura ,26 pp.

(2007) Les dotze van sonant: 12 nadales tradicionales d’arreu d’Europa per a tres cors(cor infantil a dues veus, cor de veus blanques a tres veus i cor mixt a quatre veus) [Música impresa] congregació ad limitum i orgue. Harmonització a cura de. Barcelona: Dinsic. 1 partitura, 61 pp.

(2007) GaTonades il•lustrades (en col.laboració amb Pilar Cabot ) . Lleida : Pagès, 68 pp.

(2007) Gatonades [Música impresa] : per a cor a una i dues veus i piano( en col.laboració amb Pilar Cabot) .Barcelona : Dinsic, 1 partitura (87 p.)

Inici