PUNTÍ SAÑÉ, Mª Mercè (Manlleu, 1951 – )

16 novembre 2018

Va néixer a Manlleu l’any 1951. Es va llicenciar, l’any 1974, a la Universitat de Barcelona, en Geografia – Història de l’Art, per la Universitat de Barcelona.

Ha estat professora d’història al col·legi L’Escorial de Vic. L’any 1978 va començar a treballar com a professora en el Batxillerat Municipal de Manlleu.

Entre altres activitats, ha fet de documentalista en una sèrie de dibuixos animats de TV3 sobre història de Catalunya i ha participat en l’elaboració del col·leccionable “Història Universal de l’Art”, editat per El 9 Nou.

L’any 1993, juntament amb Rosa Pous, va obtenir el premi de la Comissió Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica (CIRIT) pel projecte d’elaboració d’un programa informàtic sobre el patrimoni artístic i cultural de les etapes antiga i medieval d’Osona. És autora de nombrosos articles i estudis dedicats a diferents etapes de la història i a alguns personatges manlleuencs. Ha participat en projectes de recerca dirigits per la UB i ha elaborat webs dedicades a la didàctica de les Ciencies Socials.

Ha estat regidora de l’Ajuntament de Manlleu en diferents legislatures : de 1999 a 2003 com a regidora d’Educació i Cultura, de 2003 a 2007 a l’oposició. i des de l’any 2011, de nou a l’oposició.

Va ser agregada de geografia i història a l’IES Antoni Pous i Argila d’aquesta població..

Actualment dedica part del seu temps a donar cursets i conferències a la Gent Gran.

(1987) Ciències Socials cicle superior 6è EGB (en col·laboració). Barcelona : Edelvives, 239 pp.

(1987) Ciències Socials cicle superior 8è EGB (en col·laboració). Barcelona : Edelvives, 293 pp.

(1987) Ciències Socials cicle superior llibre del mestre (en col·laboració). Barcelona : Edelvives, 72 pp.

(1992) Manlleu: 110 anys de fotografia (en col·laboració). Manlleu : Gràf. Manlleu, 541 pp.

(1995) Una aproximació al món ibèric a Catalunya. Un exemple: els ausetans. Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament : Consell Comarcal d’Osona, 24 pp. (també en suport de vídeo)

(1995) El món medieval. L’escultura romànica. Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament : Consell Comarcal d’Osona, 25 pp. (també en suport de vídeo)

(1995) El gòtic internacional. Lluís Borrassà. Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament : Consell Comarcal d’Osona, 27 pp. (també en suport de vídeo)

(1995) L´eix del Ter. Manlleu i Roda de Ter, fàbriques de la Plana de Vic. Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament : Consell Comarcal d’Osona, 27 pp.

(1995) El modernisme, una visió interdisciplinària (en col·laboració). Barcelona : Graó, 189 pp.

(1995) Pinzellades històriques de Manlleu: 1945-1995. (coordinació, en col.laboració). Manlleu:Parròquia de Santa Maria, 123 pp.

(1996) Història universal de l’art (en col·laboració). Vic : El 9 Nou, 87 pp.

(1999) Catalunya l’any 1000 (en col·laboració). Vic : Eumo, 80 pp.

(2017) El Pregó. Festa Major de Manlleu 2016. 12 d’agost. 8 pm. [Manlleu: l’autor]. 22pp. Disponible en línia a: http://www.manlleu.cat/files/doc199/merce-punti-prego

PARTS DE LLIBRES: CAPÍTOLS, SECCIONS, FRAGMENTS,…

(1993) “Un model de desplegament transversal del currículum “(en col·laboració) En: Actes de les IIes Jornades sobre l’educació en la diversitat i l’escola democràtica. Barcelona : Universitat Autònoma Barcelona. ICE, 12 pp.

(1995) “Ausesken”. En: Jornades Ferran Soldevila. Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament, 7 pp.

(1995) “El Col·legi del Carme”. En: Pinzellades històriques de Manlleu. Manlleu : Parròquia de Sta. Maria, pp. 77-80.

OBRES EN SUPORT INFORMÀTIC

(1996) Itinerari històric-artístic per Osona (en col·laboració). Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 200 pp. web, http://ccd.uab.es/osona