Bosses de contes per treballar la igualtat de gènere

bossespedL’any 2010 el SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones de Manlleu) de l’Àrea de Benestar Social i Salut de l’Ajuntament de Manlleu  i la Biblioteca Municipal de Manlleu van editar la Guia de contes per a la igualtat entre nenes i nens amb la voluntat d’oferir recursos per a pares, mares i educadors per tractar el tema de la igualtat de gèneres a través dels contes.

A la guia es pot trobar informació clara i esquemàtica sobre els estereotips que cal evitar en l’educació dels infants. La informació va acompanyada d’una selecció de llibres agrupats per edats que fomenten la igualtat entre nenes i nens. Tots aquests llibres es poden trobar a la Biblioteca Municipal de Manlleu.

Per tal de facilitar el treball pedagògic a les aules d’aquest tema la Biblioteca a partir de 2011 va preparar uns lots o bosses amb tots els llibres que se citen a la Guia, repartits per cicles educatius i que es renoven cada any:

• Contes per a prelectors/res (escola bressol) (7 llibres)
  • Contes per a prelectors/res (educació infantil) (9)
  • Contes per a cicle inicial de primària (14)
  • Contes per a cicle mitjà de primària (14)
  • Contes per a cicle superior de primària (12)

Cada any s’ha anat revisant la composició d’aquestes bosses incorporant-hi les novetats que han anat arribant a la Biblioteca. En aquests moments s’ofereixen 56 llibres, que es poden consultar en una llista detallada. Les escoles poden demanar aquest recurs entre els mesos de març i maig. Si es necessiten fora d’aquest període es pot fer una petició expressa.