Skip to main content
CATÀLEG

Va néixer el 1960 a Manlleu. És periodista, llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor en Periodisme per la Universitat Ramon Llull.

Actualment treballa a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, on ensenya periodisme radiofònic i periodisme internacional. Hi va fer tasques de coordinació i va crear i dirigir durant nou edicions el Màster en Periodisme Internacional, que des de 2022 és màster universitari.

És autor de la  tesi doctoral “Guerra i persuasió. La justificació de l’acció militar en la retòrica presidencial nord-americana: de Vietnam a Afganistan”, premi Extraordinari de Doctorat de la Universitat Ramon Llull 2013.

Va començar a fer de periodista a la revista local, Manlleu-publicació, antecessora del que amb el pas dels anys i l’arribada de les noves tecnologies ha esdevingut Elter.net. També va fer de periodista en els inicis d’El 9 nou i a la desapareguda Cadena 13 de ràdio.

Després va  estar al diari AVUI, per al qual va fer de corresponsal dos anys als Estats Units, de 1988 al 1990. Va treballar a El observador de la actualidad, al programa Els matins amb Josep Cuní a COM Ràdio i ha fet col·laboracions esporàdiques al setmanari El Temps i al programa de Sílvia Cóppulo a COM Ràdio.

Com a periodista, va ser enviat especial a Moscou (juny 1988), Canadà (novembre 1988), Nicaragua (febrer 1990), Txecoslovàquia (novembre 1990) i Turquia (abril 1991).

L’any 2013 va guanyar el 30è Premi Josep Vallverdú d’assaig amb l’obra ‘La guerra des del Despatx Oval’, concedit per l’Ajuntament i i la diputació de Lleida.

Ha publicat diversos articles científics a les revistes acadèmiques American Behavioral Scientist, El Profesional de la Información, Transinformaçao, Language and Literature, Investigación Bibliotecológica, Journal of Media and Religion, Estudios sobre el Mensaje Periodístico, ZER, adComunica i Trípodos.

És avaluador d’articles acadèmics sobre comunicació i xarxes socials per a les revistes El Profesional de la Información, Trípodos, adComunica, Comunicació, Catalan Journal of Communication and Cultural Studies i per a la Revista CIDOB d’Afers Internacionals.

LLIBRES PUBLICATS

(2014) La Guerra des del Despatx Oval: com els presidents nord-americans justifiquen l’acció bèl·lica en el seu discurs. Lleida: Pagès. 220 p.

(2018) La falacia de la libertad. Madrid: Brumaria. 450 p.

CAPÍTOLS DE LLIBRE

(2023) “El triunfo de la sinrazón en la era Trump. Sobre la teoría de la aguja hipodérmica y el poder de las redes sociales”. A La mirada mediática. Una revisión de la actualidad desde las Teorías de la Comunicación. Madrid: Fragua. 225-249 p.