ARIMANY JUVENTENY, Joan (Manlleu, 1966 – )

5 abril 2017

Nascut a Manlleu el 1966. Llicenciat en Humanitats per la UOC (2008)  i diplomat en Educació Social per la URL(1998); Màster en Gestió Cultural (2014). Postgrau en gestió i animació de la cultura popular per la URL (1999).

Redactor del setmanari Manlleu-publicació, entre 1984 i 1989 i col·laborador de l’emissora municipal Ràdio Manlleu entre 1984 i 1987. Director de la revista El Ter entre octubre de 1999 i setembre de 2001.

Regidor de cultura (1991 – 1995) i de jovent (1993 – 1995) de l’Ajuntament de Manlleu. Ha estat vinculat laboralment a la Diputació de Barcelona i a l’Ajuntament de Manlleu, a la biblioteca municipal de la qual és tècnic auxiliar.

En els darrers anys s’ha dedicat a la investigació en l’àmbit de la religiositat popular recollint i difonent les manifestacions que se celebren actualment mitjançant la publicació d’articles a premsa o en blocs. Ha obtingut diverses beques del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana amb els següents projectes de recerca etnològica: Elements de la religió popular en context urbà fora dels edificis eclesiàstics: Les capelletes de carrer o fornícules a Manlleu (2005), Circuits invisibles de fe : les capelletes de visita domiciliària a Manlleu (Osona) (2006) i La Festa dels Tonis de Manlleu: entre la devoció i la gresca (2010).Ha coordinat la investigació “El Ball del Ciri de Manlleu”,promogut  pel Museu del Ter de Manlleu , Associació de Sant Antoni Abad-Tonis de Manlleu i l’Esbart Català de Dansaires (2016).

Col·labora en diverses institucions i organitzacions manlleuenques, com el Museu Ter i l’Associació Amics del Santuari de Puig-agut de Manlleu.

Ha coordinat diferents edicions recents de goigs, com el dedicat al Santuari de Puig-agut de Manlleu, en el seu 125è aniversari, i els Goigs al retrobament dels Sants Màrtirs de Manlleu. Aquest darrer és el primer full de goigs de la història en contenir un codi Qr.

Col.labora de manera habitual en diverses publicacions

• Diari de Manlleu
  • Full dominical Parròquies de Manlleu
  • El Far de Puig-agut
  • El 9 Nou: periòdic independent d’Osona i El Ripollès
  • El Ter: revista de la terra, la indústria i les Arts. Manlleu
  • Taüll: Secretariat Interdiocesà per a la Custòdia i Promoció de l’Art Sagrat de Catalunya

Destaquen els articles publicats al 5è volum dels Quaderns del Museu Episcopal de Vic l’estudi “La devoció als Sants Màrtirs de Manlleu i la seva arqueta reliquiari conservada al MEV” (2012) i l’article “Devoció i religiositat popular: auge i declivi delsa diferents sants patrons de la ciutat de Vic (s. XI – XX) a la revista Ausa (2014).
Actualment dirigeix la revista digital Reliquiae sanctorum in Catalonia dedicada a les devoció a les relíquies de sants a Catalunya.

(2009) Devoció, festa i veïnat : capelletes de carrer i capelletes de visita domiciliària a Manlleu. Manlleu, [etc] : Museu Industrial del Ter : Eumo. Acompanyament:enregistrament video

(2011) Diccionari de sants històrics catalans:santes i sants que han viscut a Catalunya. Sant Vicenç de Castellet: Farell, 158 pp.

(2013) Sants tradicionals catalans: santes i sants de la religiositat popular de Catalunya. Sant Vicenç de Castellet: Farell, 176 pp.

(2014) Els Tonis de Manlleu: a cavall de la devoció i la festa. Manlleu: Museu del Ter, 135 pp.

(2017) Joaquin Alonso Hernández : sembrador de esperanza. Barcelona: Difusión Publicaciones y Vídeos.

(2019) Ermites, santuaris i devoció popular a Catalunya. Ermitans i aplegadors. Sant Vicenç de Castellet: Farell, 127 pp.

(2021) El ball del ciri de Manlleu: quan els Tonis dansen. Manlleu: Museu del Ter, 103 pp. [edició digital]

PARTS DE LLIBRE

(1991) “Preludis de la vida musical a Manlleu”. En: Manlleu: músics del XX. Manlleu: Museu de Manlleu, pp. 9 – 14.

ENREGISTRAMENTS ( DVD/VIDEOS)

(2005) 150 Aniversari construcció de l’ermita de Sant Jaume de Vilamontà (1855-2005) [Enregistrament vídeo] : 16 d’octubre de 2005. Manlleu: l’autor.

(2007) Petits temples, capelletes de carrer [Enregistrament vídeo] : devoció, festa i veïnat a Manlleu : 15.12.07-27.04.08 / [coordinació] Joan Arimany Juventeny, [realització vídeo] Xef Vila. Manlleu : els autors,.

RECURSOS ELECTRÒNICS

(2005) Elements de la religió popular en context urbà fora dels edificis eclesiàstics [Recurs electrònic] : les capelletes de carrer o fornícules a Manlleu (Osona). Manlleu : l’autor. CDR

(2006) Circuits invisibles de fe : les capelletes de visita domiciliària a Manlleu (Osona) [Recurs electrònic]. Manlleu : l’autor.

• PÀGINA WEB
  • Dulia

• BLOCS

COMISSARI D’EXPOSICIONS