
Concurs de clips de lectura
Aquest concurs neix el juny de 2017 com a activitat associada al projecte de dinamització lectora Serpent de llibres.
Què és un clip de lectura?: vídeo curt que permet presentar de manera breu un llibre, sense mostrar-ne la trama completa ni el desenllaç, de manera que suggereixi i generi interès del lector per llegir aquell llibre. En aquesta presentació, es dóna també l’opinió sobre el llibre.
(Guanyadores 2a edició 2017-18, veure els vídeos al final del post)
Qui s’hi pot presentar?
Alumnes de 1r i 2n d’ESO dels centres de secundària de Manlleu.
Modalitats: Individual o en grup (de 2 a 4 persones)
Com ha de ser el clip?
- Ha de correspondre a un llibre recomanat a la campanya de dinamització “Serpent de llibres”
- Durada màxima. 4 minuts.
- Ha de ser inèdit
Participació
Cada centre de secundària escollirà els dos millors clips de cada classe per a presentar-los a concurs. Els vídeos s’han de penjar a Internet (Youtube, Vimeo, etc.) en accés obert. Els seleccionats hauran d’omplir aquest formulari d’inscripció:
https://goo.gl/forms/aXoINt4hxGPoYeT93
Termini d’inscripció: 13 juny 2018
Votacions
Es faran al formulari:
https://goo.gl/forms/7fL4tRURuto2Hseu2
Només es permet una votació per persona.
Cal valorar aspectes com la qualitat artística i tècnica i la creativitat.
Termini de votacions: del 14 al 18 de juny de 2018
Premis
Hi ha 5 premis:
- Premi al millor clip de cada institut o centre de secundària (4 premis): un llibre per a cada membre del grup guanyador.
- Premi al millor clip de tot l’alumnat de Manlleu: un lot de productes culturals (llibres, CD, cinema).
Els premis es notificaran telefònicament als guanyadors i es divulgaran al web de la Biblioteca i als mitjans de comunicació locals. Es farà entrega del premi en un acte a la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA.
Guanyadors del 2n concurs 2017-18
Premi al millor clip de lectura de tot l’alumnat de Manlleu i Premi al millor clip de l’Institut del Ter: Marta Vallès Rivera, recomanant el llibre Diumenge al matí al peu del salze, de Dolors García i Cornellà
Accèssit al Premi al millor clip de lectura de l’Institut del Ter: Martina Surinyac Farran, recomanant el llibre Wolfgang, de Laia Aguilar.
Premi al millor clip de lectura de La Salle Manlleu: XANTAL PARÉS SANGLAS I MERITXELL RIEROLA CARRERA (1r ESO), recomanen George, d’Alex Gino