La Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA continua oferint activitats i difonent cultura de forma virtual

Des del 12 de març la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA ha tancat les seves portes al públic com a mesura preventiva per al contagi de la COVID-19. El personal, des de casa, ha continuat buscant recursos digitals i difonent part de les seves respectives feines d’investigació i documentació.

La Biblioteca Municipal ha decidit llançar propostes culturals a les tres xarxes socials alhora: Twitter, Instagram i Facebook, amb aquests hashtags: #ManlleuCultura #LaBibliotecadesdeCasa #joemquedoacasa #jollegeixoacasa

• Veus de Manlleu #VeusdeManlleu : la Biblioteca s’ha posat en contacte amb una quarantena d’escriptors i escriptores de literatura de Manlleu i els ha demanat de gravar un vídeo o que els enviïn una foto amb un text seu. Cada dia i per ordre d’arribada dels vídeos la Biblioteca en penja un, amb l’objectiu de donar a conèixer la vitalitat literària dels nostres escriptors locals.
  • Curiositats manlleuenques: cada dia es creen petites càpsules amb informació històrica que descobreixen curiositats sobre Manlleu. Aquestes informacions s’acompanyen d’imatges del fons bibliogràfic de la Biblioteca.
  • Recomanacions de recursos web i aplicacions sobre art, lectura, cuina, dansa, ciència, especials per a infants, etc.
  • Commemoracions relacionades amb la literatura i la cultura.
  • Informacions de servei sobre el préstec de llibres electrònics i altres aspectes relacionats amb els recursos que ofereix el catàleg de la Xarxa de Biblioteques Municipals.
  • Fil de contes: a partir del dia 8 d’abril començarà una activitat nova a Instagram dirigida sobretot als infants i que comptarà amb la participació de la narradora Mon Mas i l’il•lustrador manlleuenc Pol Robles. Es plantejarà un inici d’història i tothom que ho vulgui podrà enviar possibles arguments a través de missatges d’Instagram o per correu electrònic. Cada setmana s’enfilarà un tros d’història que acabarà 2 setmanes després. Serà una nova manera de viure la narrativa oral, creada amb la col•laboració del públic, i tot plegat molt pensat per funcionar en entorns virtuals. Una nova manera de fer l’hora del conte, ben interactiva.

A banda de totes aquestes accions, també s’ha pensat en col·lectius com els usuaris de l’Hospital Sant Jaume de Manlleu: voluntàries i personal de la Biblioteca han gravat un vídeo fent una lectura adaptada a la lectura fàcil de les Llegendes de Manlleu de Domènec Torrent i Garriga,  per passar-lo per circuit intern de televisió, amb l’objectiu de continuar mantenint una certa activitat i continuar el taller de lectura que ja fa la Biblioteca habitualment.

El personal continua treballant en la catalogació i gestió de la documentació a través del catàleg, una feina que habitualment no es pot fer amb tanta intensitat.

"Trackback" des de la teva web.