El Club de lectura de la Biblioteca Municipal canvia de format

Des de fa més de catorze anys, el Club de lectura de la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA es reunia un cop al mes per comentar una obra literària, triada prèviament. Aleshores es posaven en comú les impressions que havia suggerit la seva lectura i les emocions que havia despertat. Per a la propera temporada, que s’iniciarà aquest setembre, i després de 120 llibres llegits, el Club de lectura canvia de format i es diversificarà en tres.

Per una banda, el Club que pren el nom “De tot una mica”. Serà conduït per Anna Piella i es llegiran preferentment novel·les però també reculls de contes, teatre i poesia. La temàtica de les lectures serà variada, així com la tria d’autors i èpoques. Els textos triats no presenten una dificultat de lectura i conviden a la descoberta d’autors i autores de totes  les literatures. Aquest serà el grup que mantindrà la tradició iniciada el 2006 i comptarà amb l’estil didàctic i planer de la filòloga Anna Piella.

Una de les novetats serà el Club de lectura conduït per integrants de l’Escriba, el portal web cultural nascut a Manlleu on es troben i barregen les passions per la literatura, el cinema, el teatre i les sèries. Aida Montoya, Irene Solanich i David Muñoz. Proposaran un passeig pels gèneres de la narrativa i es començarà, per al darrer trimestre de 2019 amb novel·la policíaca.

L’altra novetat serà el club de lectura “De clàssics”, conduït per Teresa Sanglas. Un passeig pels clàssics moderns i contemporanis de la literatura. Narrativa i teatre d’autors i autores consagrats que cal llegir i revisitar: Pla, Rodoreda, Sagarra, etc. Es llegiran textos coneguts que no presenten una gran dificultat. Una bona oportunitat per ampliar el cànon literari personal d’un/a bon/a amant de la literatura catalana i universal. La filòloga Teresa Sanglas obrirà el camí en aquest mar literari.

Els clubs de lectura es reuneixen amb una periodicitat mensual i són gratuïts. Per participar-hi, només cal inscriure’s a la mateixa Biblioteca.