La Biblioteca de Manlleu fa 60 anys

Localització
Auditori Fundació Antiga Caixa Manlleu

Categories

Divendres 25 d’octubre la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA ha organitzat un acte commemoratiu a l’Auditori de la Fundació Antiga Caixa Manlleu, a les 19.30h

Per tal de commemorar aquests 60 anys de servei bibliotecari ininterromput, la Biblioteca de Manlleu ha preparat un acte que vol posar l’accent en els usuaris i en el paper de la biblioteca com a motor cultural.

A l’acte hi participaran Joan Josep Guillén, escenògraf, i Josefa Contijoch, poeta, tots dos usuaris de la biblioteca des del mateix any de la seva inauguració. Vinculats permanentment amb la biblioteca, han preparat una peça artística expressament inspirada en aquesta relació, que explicaran durant l’acte. L’actriu de Teatre Centre, Rosa Baulenas Piella, serà l’encarregada de llegir alguns poemes de Josefa Contijoch.

L’acte es clourà amb un espectacle de dansa contemporània titulat Olor de menta, a càrrec de Us Back in town, grup format per Emma Riba i Laura Alcalà, inspirat en uns poemes escènics de Joan Brossa, i que ens serviran també per commemorar l’any Brossa. Aquest espectacle forma part del projecte Balla’m un llibre, promogut pel Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya.

Poesia, pintura i dansa s’uneixen en aquesta commemoració per simbolitzar el passat i el present de la biblioteca, així com per marcar la línia de treball futura d’aquest equipament, un espai cultural que promou el coneixement de les diverses arts, de la literatura i de totes les branques del saber, i que ho fa d’una forma neutra i sovint basada en l’experiència, a través d’aquest tipus d’activitats.

A l’acte s’hi ha convidat de forma especial les persones de Manlleu que també han fet o fan 60 anys com la biblioteca: una petita picada d’ull perquè, tan si són usuàries o no, coneguin bé aquest servei i celebrin l’aniversari amb la biblioteca.

La Biblioteca Mossèn Blancafort es va inaugurar l’11 de gener de 1959 mitjançant un conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Manlleu. Es va ubicar al Casal Parroquial de Nostra Senyora de Gràcia, propietat del Bisbat de Vic. L’any 1961 la Diputació de Barcelona i Caixa de Manlleu van promoure una segona biblioteca pública a Manlleu, que va inaugurar amb el nom de Biblioteca Bisbe Morgades. Estava ubicada al carrer de Sant Jordi, dins l’edifici de Caixa de Manlleu. L’any 2016 les dues biblioteques es van fusionar en una de sola al carrer del Pont, i que va passar a anomenar-se Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA, justament ara fa tres any.